Pro občany mající zájem platit služby

Proč využít Platební portál?

Platební portál Vám umožní snadno a jednoduše zaplatit za poplatky a služby v Plzeňském kraji, a to bez nutnosti osobní návštěvy instituce či organizace. Snadno dohledáte zapojené organizace dle obce, v níž sídlí.

U služby nebo poplatku, který chcete zaplatit jednoduše vyplníte předdefinované pole, automaticky se Vám vygeneruje celková výše úhrady a následně si již jen vyberete platební metodu -  úhradu platební kartu nebo úhradu bankovním převodem prostřednictvím QR kódu. 

A to vše kdykoliv a z pohodlí svého domova. 

Máte problém s vyplněním údajů u Vámi vybrané služby?

V tomto případě se pro pomoc obraťte na konkrétní obec/organizaci, která vámi požadovanou službu poskytuje. U každé služby naleznete v levé spodní části Kontakt na organizaci s uvedením tel. čísla a e-mailu. Jistě Vám rádi pomohou..

Nemůžete najít službu, kterou chcete zaplatit?

Pokud je služba na Portálu, najdete ji pod odkazem „Chci zaplatit". Nejprve najděte obec/město, v němž je služba poskytována (nejčastěji místo Vašeho trvalého bydliště), po vyhledání se Vám zobrazí seznam Organizací poskytujících služby, a následně se vypíše seznam služeb, které lze prostřednictvím Portálu hradit.

Pokud danou službu na Portálu nenajdete, není možné jeho prostřednictvím za ni zaplatit. Kontaktujte poskytovatele služby a požádejte ho, aby se na Portálu zaregistroval a umožnil Vám bezpečně a pohodlně platit.

Platba se mi vrátila na můj účet, proč se tak stalo?

Může se stát, že Vaše platba se vrátí na Váš bankovní účet.

V takovém případě kontaktujte obec/organizaci, které jste platbu posílali a vzniklou situaci konzultujte s osobou, která má na starosti Platební portál. 

Pro organizace nabízející služby

Jak se zaregistrovat jako organizace (škola, městský úřad,...) na platebním portálu?

Prvním krokem je Podání žádosti o službu Platebního portálu v Katalogu služeb v systému e-Pusa. Jak žádost podat naleznete v přiloženém manuálu  manuál v pdf.  

Po podání žádosti obdržíte do 2 pracovních dnů do Vaší datové schránky návrh Smlouvy o poskytování služeb Platebního portálu Plzeňského kraje vč. potřebných informací.  

Po podpisu smlouvy Vás bude kontaktovat zaměstnanec KÚPK pro nastavení vašich služeb na Platebním portálu. 

Mohou na Portálu nabízet své produkty a služby i podnikatelé?

Platební portál Plzeňského kraje byl zřízen především jako nástroj pro zjednodušení plateb občanů Plzeňského kraje obcím a jejich organizacím, a dalším občanům využívajících těchto služeb, ať už se jedná o platby povinných obecních poplatků, nebo o platby za nabízené občanské služby zejména v oblasti vzdělávání, sportu a volného času. Není tedy určen k nabízení produktů a služeb podnikatelů, ani jiným obchodním aktivitám za účelem zisku. V případech, kdy nekomerční organizace (typicky spolek) nabízí určité produkty a služby k prodeji pouze za účelem podpory svého hospodaření (tržby z těchto prodejů jsou určeny pouze k pokrytí nákladů fungování organizace), je možné tyto produkty na portálu nabízet, doporučujeme však doložit neziskový charakter těchto aktivit operátorům portálu např. prostřednictvím Vaší zřizovací listiny nebo jiného vnitřního předpisu upravujícího nakládání s finančními prostředky z těchto prodejů.

Který webový prohlížeč je pro používání Platebního portálu potřeba?

Platební portál je připraven pro použití ve všech standardně používaných prohlížečích (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera). Pokud používáte některý méně rozšířený nebo starší prohlížeč (např. Internet Explorer), je možné, že některé součásti webu nebudou fungovat správně. 

Zajímá vás, jakým způsobem inzerovat vaši službu či produkt?

Zažádejte o registraci dle přiloženého manuálu v pdf a následně budete kontaktováni operátorem Krajského úřadu Plzeňského kraje.

Máte problém se správou svého účtu nebo správou vašich služeb?

Kontaktujte operátora Krajského úřadu Plzeňského kraje na emailu platebni.portal@plzensky-kraj.cz, případně některého z operátorů telefonicky na 

+420 608 702 215

+420 775 879 836

Rádi Vám pomůžeme s Vaším problémem.

Jak mám postupovat, když potřebuji změnit číslo bankovního účtu pro příchozí platby?

Kontaktujte se svým požadavkem operátora Krajského úřadu Plzeňského kraje prostřednictvím HelpDesku, ten připraví odpovídající dodatek ke smlouvě a změnu s Vámi vyřídí.

Pokud jste přihlášeni v Platebním portálu, v červené liště v pravém horním rohu naleznete ikonu Helpdesku.  Po otevření zadáte svůj požadavek na změnu.  Uveďte, které číslo účtu požadujete zrušit a následně uveďte nové číslo účtu. 

Jak postupovat, když Partner nedokáže příchozí platbu přiřadit konkrétní osobě?

V případě, že Partner není schopen příchozí platbu na svůj účet přiřadit konkrétnímu Klientovi, anebo příchozí platba postrádá jiné zásadní údaje pro její identifikaci a zařazení, kontaktuje neprodleně Provozovatele a zašle mu veškeré relevantní údaje spojené s touto příchozí platbou. Pracovníci Provozovatele následně dohledají informace o platbě v systému Portálu, a pokusí se Partnerovi poskytnout údaje umožňující správnou identifikaci platby. 

V případě, že ani po komunikaci Partnera s Provozovatelem nebude možné významnou informaci související s platbou dohledat, je Partner povinen danou platbu odeslat s totožnými údaji zpět na bankovní účet Plátce. 

Musí smlouvu vždy podepsat výhradně statutární orgán Partnera, nebo je možné zastoupení jinou osobou?

Za organizaci jedná její statutární orgán, s ohledem na § 166 odst. 1 Občanského zákoníku (Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci; přitom rozhoduje stav, jak se jeví veřejnosti.).

Jakým způsobem jsou u nabízených produktů zohledněny sazby DPH?

V systému výpočtů cen produktů nejsou zahrnuty daňové otázky. Problematika DPH je řešena ze strany Partnerů, kteří vkládají své produkty na Portál. Provozovatel neodpovídá za správnost uplatňované sazby DPH. Systém pro Klienta zobrazuje celkovou částku, kterou má uhradit, následné rozčlenění přijaté platby z daňového hlediska musí provést pracovníci Partnera odpovědní za danou agendu. Pokud je z povahy platby zřejmé, že ji budou hradit osoby, pro které je DPH a další daňové otázky relevantní, Provozovatel doporučuje Partnerům začlenit informace o DPH do popisu u konkrétního produktu.

Jakými dokumenty se provoz Portálu řídí?

Vedle relevantních zákonů se jedná především o tyto normy:

Smlouva o poskytování služeb Platebního portálu Plzeňského kraje_OBCE_vzor

Obchodní podmínky Platebního portálu

​Pravidla pro zpracování osobních údajů

Propagace

Logo